logo

نماینده ولی فقیه دد مراسم گشایش نمایشگاه فرش دستباف استان مرکزی

نماینده ولی فقیه دد مراسم گشایش نمایشگاه فرش دستباف استان مرکزی

نماینده ولی فقیه دد مراسم گشایش نمایشگاه فرش دستباف استان مرکزی

 ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ظرفیت فرش دستبافت در این استان از دیرباز یک فرصت اقتصادی بوده است و باید این جایگاه در اشتغالزایی شهری و روستایی احیا و برجسته سازی شود.


خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر سه شنبه در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه فرش دستباف استان مرکزی در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک، در گفت و گو با ایرنا، افزود: حمایت همه جانبه مسئولان و اقشار مختلف مردم از صنعت فرش و تامین خواسته های تولیدکنندگان و بافندگان می تواند از راهکارهای کلیدی برای حل معضل بیکاری و به خصوص بالا بردن بنیه اقتصادی روستائیان باشد.
وی ادامه داد: فرش دستبافت اراک، فراهان، ساروق، جیریا، غیاث آباد، محلات، خمین و دلیجان از دیرباز آواره کشوری و جهانی داشته و این مناطق به عنوان قطب تولید فرش های نفیس نام گرفته اندو می طلبد مسئولان نسبت به معرفی این داشته با ارزش تلاش مضاعفی کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: برپایی نمایشگاه فرش راهکار خوبی برای شناساندن هنر ملی فرش دستبافت به مردم ، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ترویج و توسعه صنعت فرش است اما در کنار این حمایت باید تولیدکنندگان و بافندگان با برنامه هدفمند قدرت بگیرند.
وی یادآوری کرد: در گذشته ای نه چندان دور صنعت فرش دستبافت ایران به خصوص استان مرکزی در همه نقاط دنیا شناخته شده بود و صادرات این هنر صنعت نقش موثری در بالا بردن تولید ناخالص ملی داشت و اکنون نیز مسئولان صنعتی و فرهنگی باید نسبت به احیای موقعیت فرش ایرانی بیش از پیش بکوشند.
نمایشگاه فرش دستباف استان مرکزی با حضور ۳۰ تولیدکننده از نقاط مختلف این استان و در فضایی به وسعت ۲ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک برپا شده است.
این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقه مندان است.
حدود ۱۵ هزار قالیباف در استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
فرش بافی در استان مرکزی قدمتی ۲۰۰ ساله دارد.

 

نماینده ولی فقیه دد مراسم گشایش نمایشگاه فرش دستباف استان مرکزی

 

 

منبع : ایرنا









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :