logo

چند نکته مهم برای چیدمان دکوراسیون نشیمن

چند نکته مهم برای چیدمان دکوراسیون نشیمن

چند نکته مهم برای چیدمان دکوراسیون نشیمن

چگونه با دکوراسیونی زیبا و مناسب در نشیمن به استقبال مهمان خود برویم؟

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : دکوراسیون نشیمن شما می تواند با کنار هم چیدن مبل، میز و تلویزیون شکل بگیرد اما اگر چگونگی این چیدمان و زیبایی آن برای شما اهمیت دارد این مطلب را حتما بخوانید.

نشیمن می تواند شکل و اندازه های مختلفی داشته باشد و با وجود اهمیت این فضا در ایجاد احساس خوب میزبانی و پذیرایی آن در زمان تنهایی و یا دورهمی های دوستانه و خانوادگی، ممکن است گاهی از آن گرما و احساس صمیمیت فاصله بگیریم؛ بنابراین حتی در مواقعی ممکن است یک نشیمن با دکوراسیون داخلی نامناسب برای ما مشکل ساز شود. نحوه چیدمان اسباب و وسایل نیز نقش بسیار پررنگی را در ایجاد احساس مثبت برای ما ایفا می کند؛ بنابراین نکات را مطالعه کنید تا با روند ترتیب و چیدمان مناسب نشیمن بیشتر آشنا شوید.

چند نکته مهم برای چیدمان دکوراسیون نشیمن

از وسایلی که موجود دارید استفاده کنید

طبق گفته گروه مبلمان دوناریه در مرحله اول در مورد انواع چیدمان وسایل در فضای نشیمن فکر کنید. در واقع باید تصمیم بگیرید که هر وسیله ای را دقیقا در کجا می خواهید قرار دهید. اینکه شما از عناصری مثل شومینه و پنجره که از قبل وجود داشتند به خوبی استفاده کنید می تواند به شما احساس آرامش بسیاری ببخشد. پس محل قرارگیری وسایلتان را ترتیب دهید تا هرچه زودتر با این منظره و حس خوب رو به رو گردید. برای این کار حتی می توانید یک فرش بزرگ و یا مبلی مناسب در مقابل شومینه خود قرار دهید تا احساس خوب و خوشایند پذیرایی را در نشیمن خود ایجاد کنید.

فضایی برای هم صحبتی و هم نشینی ترتیب دهید

مبلمان و صندلی های خود را به گونه ای کنار هم بچینید که شما را به یک هم صحبتی و مکالمه دعوت کند. در این شرایط می توانید از همنشینی با افراد لذت برده و احساس بهتری به دکوراسیون نشیمن خود هدیه دهید.

قسمتی را در مرکز جاذبه قرار دهید

می توانید بزرگ ترین اسباب نشیمن خود را به عنوان مرکز جاذبه آن تعیین کنید که معمولا هم این وسیله یک مبل بزرگ خواهد بود. غالبا این المان می تواند در مقابل و تضاد با شومینه شما و یا حتی یک پنجره قرار بگیرد. به گفته مبلمان دوناریه داشتن این مرکز جاذبه در دکوراسیون نشیمن خانه شما می تواند نوعی تعادل و هارمونی ایجاد کرده و احساس استحکام و قوتی به فضا ببخشد که از آرامش بیشتری در آن لذت ببرید.

چند نکته مهم برای چیدمان دکوراسیون نشیمن

اسباب و وسایلتان از کمی از دیوارها فاصله دهید

از وسوسه نزدیک کردن وسایل به دیوار نشیمن خود اجتناب کرده و به جای آن، آنها را با کمی فاصله و در تضاد با دیوار قرار دهید. انجام این کار مخصوصا در اتاق های کوچک تر می تواند جریان گرما، آرامش و نور بیشتری را در دکوراسیون شما ایجاد کند. در فضاهای بزرگ تر هم به داشتن قسمت های متفاوت فکر کنید. برای مثال یک اتاق بزرگ قطعا هم شامل محل نشستنی گرم و نرم که در اطراف شومینه قرار گرفته اند می شود هم یک میز کوچک برای گلدان ها و یا حتی یک صندلی در کنار پنجره برای مطالعه.

مسئله همیشگی بین شومینه و تلویزیون را حل کنید

معمولا شومینه به عنوان یک کانون طبیعی در دکوراسیون نشیمن به حساب می آید اما امروزه تلویزیون با صفحه هایی بزرگ در جلب توجه افراد با آن به رقابت می پردازد. یک راه حل پیشنهادی این است که آنها را پهلو به پهلوی هم قرار دهید.

راه حل دیگر هم این است که تلویزیون را بر روی میزی چرخ دار یا چنین چیزی در کنار شومینه قرار دهید. این به این معناست که تلویزیون می تواند حتی هر زمانی خواستید از فضای هم نشینی و صحبت شما فاصله بگیرد. پیشنهاد دیگر این است که می توانید تلویزیون را به شکل عمود بر شومینه و روی دیوار نصب کنید.

برای دکوراسیون خود یک لامپ مجسمه ای تعریف کنید

معمولا دکوراسیون اتاق های ما گرایش دارند که گوشه و کنار داشته و یا شبیه مستطیل باشند پس در این شرایط سعی کنید یک منبع نوری مجسمه ای در نظر داشته باشید تا فضا را تلطیف و زیباتر کند. فرقی هم نمی کند که انتخاب شما یک چراغ زمینی و ایستاده باشد و یا دیواری.

استفاده از یک لامپ بسیار بزرگ در اتاقی کوچک می تواند بسیار جلب توجه کرده و همچنین نقش یک منبع طبیعی برای نظم در لوازم و وسایل دکوراسیون ما را نیز ایفا کند؛ بنابراین اگر احساس کردید که فضای نشیمن شما فاقد گرما و حس خوبی است می توانید از این گزینه هم بهره مند شوید.

چند نکته مهم برای چیدمان دکوراسیون نشیمن

حتما از یک میز برای نوشیدن قهوه بهره بگیرید

پیشنهاد مبلمان دوناریه قرار دادن یک میز نسبتا کوچکی که ارتفاعش نصف مبل شما باشد در میان آنهاست. این کار احساس گرما و صمیمیت بیشتری را در زمان گفتگو و یا حتی مطالعه ایجاد خواهد کرد. از نظر اندازه نیز اشتباه در انتخاب یک میز خیلی کوچک دقیقا مثل یک فرش بزرگ نظم و ترتیب فضای نشیمن شما به هم خواهد ریخت.

از المان های هنری هم بهره بگیرید

استفاده از هنر در دکوراسیون نشیمن شما، تناسب، احساس صمیمیت و گرمای زیادی ایجاد خواهد کرد. اگر در انتخاب مکانی که می خواهید آنها را قرار دهید هم در کشمکش هستید پیشنهاد ما این است که آنهایی که برجسته تر و قابل توجه تر هستند را روی دیوار بیاویزید. این را هم بدانید که اینکه چه چیزی را بر روی دیوار میاویزید به مراتب کم اهمیت تر از این است که چگونه این کار را می کنید. پس سعی کنید مرکز دیوار را مشخص کرده و در این قسمت قرار دهید این کار باعث می شود که آثار هنری هر دو چشم شما را درگیر و سرگرم کند.

چند نکته مهم برای چیدمان دکوراسیون نشیمن

از قدرت فرش ها غافل نشوید

استفاده از فرش بزرگ به دکوراسیون نشیمن شما استحکام بخشیده و باعث ایجاد فرصتی می شود که زیبایی و رنگ در فضای خانه نمایان شود. بهتر است که در چیدمان مبلمانتان به این نکته توجه کنید که آنها را به طور کامل و یا حتی تا اندازه ای بر روی فرش قرار داده و از چیدمان آنها دور تا دور فرش پرهیز کنید. درهنگام انتخاب حتما به شکل فرش هم توجه کنید. برای مثال اگر فرش شما مستطیل شکل باشد طبعا نوع نگاهی که به فضا دارید متفاوت تر خواهد بود.

 

چند نکته مهم برای چیدمان دکوراسیون نشیمن

 

منبع : چیدانه









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :