logo

۷۰۰ هزار قالیباف تحت پوشش بیمه فرش و صنایع جانبی میشوند

۷۰۰ هزار قالیباف تحت پوشش بیمه فرش و صنایع جانبی میشوند

700 هزار قالیباف تحت پوشش بیمه فرش و صنایع جانبی میشوند

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از آغاز پوشش بیمه ۷۰۰ هزار بافنده فرش و صنایع جانبی در این صندوق خبر داد.


خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدرضا واعظ مهدوی افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به حرفه قالیبافی در کشور اشتغال دارند که ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی اظهار داشت : برآورد می شود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از قالیبافان زیر پوشش سایر بیمه ها و ۷۰۰ هزار نفر فاقد بیمه باشند که این صندوق آمادگی دارد افراد مزبور را زیر پوشش بیمه قرار دهد.

رئیس صندوق بیمه کشاورزان ، روستائیان و عشایر کشور گفت : برخی از شاغلان فرش دستباف و حرفه های وابسته به این صنعت در مناطق روستایی ساکن هستند به همین سبب با امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق مزبور و مرکز ملی فرش ایران مقرر شد تمامی بافندگان و فعالان فرش دستباف در سراسر کشور زیر پوشش چتر بیمه اجتماعی روستائیان قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: بافندگان فرش دستبافت و حرف وابسته می توانند با پرداخت حق بیمه ماهانه ۲۰ هزار تومان از یارانه دو برابری سهم دولت بهره مند و مشمول خدمات بیمه صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر شوند.

واعظ مهدوی تصریح کرد : صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف پوشش بیمه جامعه روستایی در کشور تشکیل شده است.

وی همچنین گفت: روستائیان در فعالیت های اقتصادی فاقد کار فرما هستند و طبق معمول بیمه های اجتماعی آنان با مشکل مواجه است.

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور افزود: رسالت اصلی صندوق مورد نظر فراهم کردن بیمه اجتماعی و بازنشستگی قشر پر تلاش و زحمتکش روستایی در جامعه است.

وی در ادامه مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به چهار خدمت اصلی بیمه های اجتماعی از قبیل بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و درمان در کشور اظهارداشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از این چهار خدمت سه خدمت را به بیمه شدگان ارائه می دهد.

وی یادآور شد : پوشش بیمه درمان روستائیان از طریق بیمه سلامت انجام می شود.

 

۷۰۰ هزار قالیباف تحت پوشش بیمه فرش و صنایع جانبی میشوند

 

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :