logo

مضرات سیگار کشیدن برای سلامت بدن

مضرات سیگار کشیدن برای سلامت بدن

مضرات سیگار کشیدن برای سلامت بدن

, کارشناسان اعلام کرده اند که بیش از چهار هزار ماده سمی شیمیایی در یک نخ سیگار وجود دارد , که می تواند اثر بسیار مضر و مرگبار بر مغز انسان بگذارد.

 

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : از سال‌ها پیش نقش منفی سیگار بر سلامت بدن از جمله بروز مشکلات قلبی عروقی، انواع سرطان ها، پوسیدگی دندان ها، آب مروارید، ناباروری، سقط جنینی و بسیاری دیگر از بیماری ها شناخته شده است اما تحقیقات جدید نشان داده است , که سیگار علاوه بر مشکلات جسمی باعث مشکلات اعصاب و روان نیز می شود.

مواد سمی موجود در سیگار

کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند در سیگار مواد سمی مثل دی اکسید کربن، نیکوتین، آرسنیک، آمونیاک و اتانول وجود دارد که هر یک موادی سمی و بسیار خطرناک برای بدن انسان هستند, و می توانند باعث مرگ سلول های مغزی و آسیب به بخش های یادگیری و حافظه مغز شوند.

سازمان بهداشت جهانی استعمال سیگار را اولین دلیل مرگ و میر در جهان حتی در رتبه بالاتر از ابتلا به ایدز نام برده است.

کارشناسان دانشگاه Northumbria با بررسی ۲ گروه افراد سیگاری و غیر سیگاری دریافتند , که گروه اول توانایی اندکی در به خاطر سپردن کلمات و پردازش اطلاعات دارند.

کارشناسان همچنین با تصویربرداری از مغز افراد سیگاری متوجه نازک شدن غیر معمول غشای مغزی شده اند , که باعث افت توان ذهنی در آنها حتی در سنین جوانی می شود.

پزشکان بر همین اساس به افراد توصیه می کنند برای حفظ سلامت جسم و روح خود از استعمال سیگار خودداری کنند , و حتی افراد غیر سیگاری در معرض دود این ماده دخانی قرار نگیرند.

 

مضرات سیگار کشیدن برای سلامت بدن

 

منبع : پرشین وی







کلیدواژه ها: ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :